Alhamdulillah bersyukur kehadrat Illahi kerana kelab ini telah kekal bernyawa dan mampu melebarkan sayapnya. Jutaan terima kasih kepada krew(Ahli Jawatankuasa Induk) dan ahli-ahli yang terlibat dalam setiap aktiviti yang dijalankan samada secara langsung atau tidak langsung dari penubuhannya sehingga kini. Atas segala penat usaha dan kerja keras tanpa mengenal erti penat dan lelah dan tanpa kata putus asa walaupun pelbagai rintangan melanda tetap setia meredahnya. Atas prinsip yang dikendong bersama dengan satu hasrat menjadikan kelab ini mampu meminimumkan kadar gejala sosial yang tidak bermoral dan memaksimumkan segala bentuk kebaikan dalam memperjuangkan kelab ini sebagai kelab berbentuk hiburan, sukan dan rekreasi yang hebat.

Untuk info semua .. kelab ini telah didaftarkan dibawah Akta Pertubuhan 1966 Peraturan-Peraturan Pertubuhan 1984. Sijil Pendaftaran telah diperolehi pada 26 Mei 2011 dibawah nama KELAB PEMINAT JOZAN RAJA LAWAK, MALAYSIA dengan no. pendaftaran 2629-11-SEL.







3 Oct 2012

LaWaK Ke Der 2 LeBih MaNtap

Assalammualaikum...
Lawak Ke Der 2 mendapat respon positif dari semua pihak,jadi hari ni admin nak kongsikan satu artikel daripada SINAR HARIAN mengenai Lawak Ke Der 2..mari sama2 kita baca yer..

TIGA jam berada di Istana Budaya (IB), bagi menyaksikan Lawak Ke Der 2 (LKD2), arahan Hans Isaac pada 28 September lalu terasa cukup berbaloi.
Apa tidaknya, barisan pelawak handalan Malaysia, Boboi (Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik, Nabil), Jozan (Johan, Zizan) dan Harith Iskander berjaya menggamatkan Panggung Sari.
Membuka tirai, ternyata fenomena Gangnam Style dari PSY turut mempengaruhi Nabil Ahmad untuk tampil dengan tarian kuda itu bersama penari IB. Seawal lagu dimainkan, penonton sudah pecah perut melihat gelagat Nabil.
Nabil yang menyertai Boboi berjaya menjalankan dua watak yang berbeza-pengacara majlis dan persembahan bersama Boboi sepanjang program berlangsung.

Seterusnya, Jozan menguasai pentas dengan sketsa komedi, yang membawakan kisah watak Nazmi (Johan) dan Nazman (Zizan), serta watak Nasmida (dilakonkan Johan dan Zizan), ia nyata segar dan berbeza daripada lawak mereka yang dipersembahkan menerusi LKD musim pertama.

Selepas persembahan Jozan, Boboi pula muncul dengan sketsa yang berlatar belakangkan lapangan terbang dan suasana di dalam kapal terbang.
Kemudian barulah persembahan daripada Harith pula dipersembahkan.
Secara keseluruhan, LKD2 yang mengambil durasi selama tiga jam ini tidak kurang hebatnya jika dibandingkan dengan LKD musim pertama.

Jozan menyerlah

Seperti biasa, kemunculan Jozan tidak pernah mengecewakan dan paling penting mereka pasti menampilkan sesuatu yang baru dan mampu memikat hati penonton.
Malah, biarpun mengambil masa sehingga 40 minit untuk sketsa Nazmi, Nazman dan Nasmida, namun penonton tidak berasa bosan kerana mereka bijak memainkan peranan.
Lucunya, dek terlalu galak bercerita, ada ketikanya mereka seperti terlupa skrip tetapi masih bijak mengawal persembahan dan ada lawak yang lahir secara spontan membuatkan penonton tidak kering gusi melihat persembahan mereka.
Persembahan mereka turut diselitkan unsur muzikal, di mana beberapa lagu seperti Bawa Ku Pergi dan lagu tema Upin & Ipin, Sahabat dinyanyikan.
Di hujung persembahan, barulah penonton dapat melihat mesej sebenar sketsa ini yang mengetengahkan kepentingan persahabatan.


Gandingan menjadi
Mungkin bagi segelintir peminat Boboi yang sudah biasa melihat persembahan daripada Afdlin dan Harun, agak janggal menonton persembahan mereka apabila Nabil menyertai kumpulan itu.
Bagaimana pun, gandingan Afdlin, Harun dan Nabil sebenarnya satu idea menarik memandangkan berjaya memberi kelainan kepada Boboi.
Nabil wajar diberikan pujian kerana dapat menonjolkan keserasian bersama Afdlin dan Harun yang jauh lebih berpengalaman daripadanya.
Malah, jika diperhatikan, kehadiran Nabil sebagai pramugari menerusi sketsa Redha Airline yang ditampilkan menyerikan lagi persembahan itu.
Menariknya, setiap baris ayat yang terkeluar daripada mulut pelawak-pelawak ini membuatkan penonton ketawa terbahak-bahak.
Meski pun berjaya membuatkan penonton tergelak ketawa menerusi sketsa pertama, namun sketsa kedua Boboi dilihat kurang menyegat.
Hanya tampil dengan Afdlin dan Harun, sketsa kedua mereka yang mempersembahkan kisah hantu-hantu, agak bosan dan meleret.
Pun begitu, Boboi tetap mendapat tepukan gemuruh daripada penonton yang hadir.


Harith kurang menyengat
Seperti biasa Harith, akan menampilkan lawaknya menggunakan Bahasa Inggeris. Jika dibandingkan LKD musim pertama, lawaknya kali ini kurang menyengat.
Sama ada King Of Stand Comedy ini kekurangan idea, ia tidak dapat dirungkaikan.
Namun, ada sesetengah lawaknya masih dapat diterima penonton. Misalnya, apabila lawak mengenai kehidupan suami isteri diketengahkan, penonton mula ketawa tidak berhenti.


Bangga dengan barisan pelawak
Ditemui ketika sidang media selepas LKD2 berlangsung, Hans berkata, dia cukup berbangga dengan barisan pelawak malam itu.
“Walau pun masa yang dianggarkan hanya dua jam setengah meleret sehingga ke tiga jam, tetapi saya sangat berpuas hati dengan mereka.
“Saya yakin penonton juga begitu. Dalam persembahan secara live begini, banyak kesilapan boleh berlaku dan tidak dapat dielakkan.
“Apa pun, pihak kami dan pelawak yang ada sudah memberikan yang terbaik,” katanya.
Ditanya adakah perubahan yang dibuat selepas persembahan malam pertama, jelas Hans, sudah pasti pelbagai perkara yang dirasakan tidak penting akan dipotong untuk persembahan seterusnya.
“Barisan pelawak cukup bijak mengetahui di mana kesalahan mereka, jadi sudah pasti mereka akan membaiki kesalahan tersebut untuk mencantikkan lagi jalan cerita yang dibawa,” katanya memberitahu tiket bagi pementasan itu sudah dijual hampir keseluruhannya.


SUMBER~SiNaR HaRiaN

2 comments:

Unknown said...

love d show...first time jejak ke IB demi Jozan..that says a lot... i would never go for anybody else but Zizan and Jozan :)

wsl5856 said...

yezzz..could'nt agree more..
LKD 1 & LKD 2 i mmg pergi juz for JOZAN..
but seriously mmg worth it..berbaloi baloi..
JOZAN FOREVER..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...